Pop-Up Aalsmeer December-Kalender

De Pop-Up Aalsmeer December kalender

Schrijf een slogan of korte beschrijving

Dit is een klein tekstgebied voor de omschrijving van het project. Schrijf hier een stukje over het doel, de inspiratie of het succes van het project en laat de afbeeldingen de rest van het verhaal vertellen. 

Uitdaging

Ieder succesvol product is het resultaat van hard werk, en dat geldt voor elke bedrijfstak. Intuïtie alleen is niet genoeg om een geliefd product te creëren dat mensen zullen gebruiken. U moet ook research doen, nadenken, plannen, uzelf onderscheiden, enzovoort. Schrijf een stukje over de uitdagingen die u tegenkwam bij het ontwerpen van dit product en wat u en uw team hebben gedaan om deze uitdagingen te overwinnen. 

Waarde

Vertel potentiële klanten waarom ze in dit product moeten investeren. Beschrijf de unieke eigenschappen van het product en de voordelen ten opzichte van andere producten. Zorg ervoor dat potentiële klanten vertrouwen krijgen om hun geld in het product te steken. Gaat het een leven lang mee? Is het gezonder dan andere producten? Misschien is het uniek en handgemaakt? U mag best een beetje opscheppen!

Krantenartikel Nieuwe Meerbode

Aalsmeer - Een vrolijke noot tijdens corona, want geef creatieve ondernemers de ruimte en zij komen - ook in sombere tijden - op lumineuze ideeën om de economie in Aalsmeer en zetje de goede kant op te geven. Het voormalige pand van Broeckmans (waar nu ook tijdelijk Qnipsels is gehuisvest) aan het begin van de Zijstraat (hoek Dorpsstraat) wordt tot aan het einde van het jaar een inspirerende Pop-up store waar ondernemers zich goed kenbaar kunnen maken onder het motto: ‘Kom tevoorschijn en laat zien wat je te bieden hebt!’ Tijdens een inspirerende brainstormsessie werd er door Jeroen Mäkel (Aan Marketing), Kirsten Verhoef (Sylt Support), Rutger Brussen en Tim de Kler (IVC) voortgeborduurd op de voorstellen van Jan de Boer (Barendsen Bloemen) die als volgt wordt getypeerd: ’Een man met een fontein aan ideeën en een groot hart voor de Aalsmeerse ondernemer.’


Podium voor ondernemers

In de ruimte - verdeeld in drie kleine podia - krijgen ondernemers een lucratieve kans om zich te profileren. Op het eerste Pop-up podium kan men in een korte pitch iets over zichzelf en het bedrijf vertellen. Dat wordt door Rutger en Tim gefilmd en professioneel bewerkt waardoor je een eigen promo hebt die in de toekomst zeer goed gebruikt kan worden voor social media.


Het tweede podium; Het pop-up café biedt de ondernemer in een ongedwongen sfeer de gelegenheid om door middel van een interview - afgenomen door Kirsten en Jeroen - iets te vertellen hoe 2020 is verlopen en hoe men de toekomst ziet. Ook dit gesprek wordt vastgelegde voor promotie. Het derde podium is bedoeld voor het versturen van de vrolijkste kerstwens ooit. De door IVC bedachte achtergrond met fonkelende sterren en vallende sneeuw geeft de indruk alsof je in zo’n fascinerende sneeuw-bol staat. Met je familie een persoonlijke kerstwens uitspreken voor thuiszittend personeel of een eenzaam voelende oma/opa, voor zakenrelaties of voor een neef in Canada.

Een raar jaar

Er zullen toch weinig mensen zijn die niet beamen dat 2020 een raar en onzeker jaar was. Ondernemers, ZZP’ers moesten het hoofd maar boven water zien te houden. Gelukkig was er de steun van de gemeente en ook bij dit project laat de gemeente zich niet onbetuigd. “Mede daardoor gaat het ondernemersjaar 2020 niet als een nachtkaars uit en kunnen wij het jaar met deze acties positief afsluiten. Wij zien dit als een waardevolle stimulering voor de komende tijden.”, aldus de initiatiefnemers.

Levensgrote ‘Advent kalender’
 
Max van der Heiden en zijn rijdende showroom is de meest perfecte combinatie voor de volgende bedachte ludieke actie die de consument blije momenten brengt en de ondernemer belangrijke publiciteit oplevert. In de fraai verlichte showroom worden dit keer geen auto’s geshowd maar staat er een meer dan levensgrote ‘advent kalender’. Achter de gesloten genummerde vakjes liggen de fraaie verrassende, luxe, grappig, nuttige en/of lekkere cadeaus, geleverd door de verschillende Aalsmeerse en Kudelstaartse ondernemers. De consument kan een kansje wagen door voor tien euro een lot te kopen en voor een bepaald vak te kiezen.


De showroom van Max rijdt de hele maand december rond in Aalsmeer langs de deelnemende winkeliers. Het is ook de winkelier die een lot trekt en de winnaar bekend maakt. De winnaars worden via de mail of telefoon op de hoogte gesteld waar en wanneer zij hun prijs kunnen ophalen.


Steun voor de Voedselbank
Hoe meer loten gekocht hoe meer kans op bijzondere prijzen. Natuurlijk wordt alles op video vastgelegd uiteraard corona-proef. Het mooie van deze actie is dat het loten-geld bestemd is voor de Voedselbank.


Stuur voor meer informatie een mail naar Kirsten Verhoef: kirsten@syltsupport.nl of naar Jeroen Mäkel via info@aanmarketing.nl. De website is vanaf dinsdag 24 november te bekijken.


Janna van Zon


Gerelateerde projecten

Share by: